Červené víno
Autor článku: Marcel Štvrtok, 18 November 2010 17:42
Gastronómia
Červené víno, elixír života
Vedci potvrdzujú, že pitie červeného vína zrejme predlžuje ľudský život a omladzuje telo. Výskumníci totiž objavili vo víne molekulu, ktorá vo zvieracích organizmoch dokázateľne spomaľuje starnutie. Laboratórne pokusy zverejnené v časopise Nature ukazujú, že polyfenoly pôsobia podobne aj na ľudské bunky, čo zrejme vysvetľuje aj dlhovekosť francúzskej populácie. Polyfenoly sú látky produkované mnohými rastlinnými druhmi a asi najznámejší z nich je resveratrol, ktorý sa nachádza v červenom víne. Vedci sa o tieto látky zaujímajú už dlho kvôli ich schopnosti znížiť výskyt srdcových chorôb a rakoviny. Teraz však tím z Harvardovej univerzity zistil, že polyfenoly dokážu život kvasiniek predĺžiť až o sedemdesiat percent. To sa im darí zvýšenou produkciou enzýmov zvaných sirtuiny.
A keď výskum v laboratórnych podmienkach už ukázal, že resveratrol zvyšuje produkciu sirtuinov aj v bunkách človeka, je ešte stále príliš zavčasu tvrdiť, že vedci objavili elixír života. Prvé experimenty majú ukázať, či resveratrol dokáže predĺžiť život myší. Tieto pokusy sa začnú počas niekoľkých mesiacov a ich výsledky by mali byť známe do roka.
Príležitostné pitie vína môže podľa štúdie dánskych vedcov znížiť riziko Alzheimerovej choroby a demencie. U ľudí, ktorí pravidelne pili víno sa znížili o polovicu problémy s pamäťou po 65 roku života. Látky nachádzajúce sa vo víne taktiež pôsobia prevenčne proti mŕtvici a srdcovému infarktu. Pivo však môže riziko demencie zvyšovať. Informovali Aachener Nachrichten.
Alkoholom k štíhlej linii
Austrálski vedci vyvrátili doterajšie tvrdenia všetkých dietológov a vypracovali novú poučku pre všetkých, ktorí začali boj s nadbytočnými kilami. Štúdia zverejnená v denníku The Herald Sun uvádza, že konzumácia alkoholu pomáha pri úbytku váhy. "Štyri deci vína denne priaznivo vplývajú na hladinu cholesterolu. Víno má málo kalórií a okamžite spaľuje tuk", vysvetľuje jeden z autorov štúdie. Experti sú presvedčení, že priberanie nespôsobuje samotný alkohol, ale rôzne "dobroty", ktoré konzumenti pojedajú, keď majú "trochu v hlave".
Alkohol prospieva hlavne starším
Mladší ľudia sa konzumáciou alkoholu vystavujú vyššiemu riziku rôznych ochorení, než osoby staršie ako 34 rokov. Tvrdia to britskí vedci, podľa ktorých by tridsiatnici mali denne vypiť maximálne jedno veľké pivo alebo pohárik vína. Mužom medzi 35 až 44 rokov odborníci odporúčajú dennú dávku dvoch pohárikov alkoholického nápoja, po prekročení štyridsaťpäťky sú to už tri poháre. Najlepšie sú na tom starčekovia, ktorí sú za hranicou 85 rokov. Tým údajne neuškodí ani päť pohárikov denne. Ako uviedla britská BBC, výskum sa na ženy nevzťahuje a vedci sú presvedčení, že nežnému pohlaviu stačia maximálne dva poháriky denne v akomkoľvek veku.
Červené víno bráni ukladaniu tuku z jedla v tele Ak patríte k tým, ktorí jedlo zapíjajú radšej vodou ako červeným vínom, nerobíte dobre. Austrálski vedci totiž zistili, že kvapka červeného vína po jedle bráni ukladaniu tuku v tele. Voda takéto schopnosti nemá, akurát zahasí smäd. Výskum austrálskych vedcov z univerzity v Curtin, inšpiroval vžitý názor, že červené víno je povzbudzujúcim prostriedkom. Chceli preto otestovať, či červené víno môže naozaj zabrániť infarktu a iným srdcovocievnym problémom tým, že zredukuje zásoby tuku v tele. Sledovali preto osem žien po prechode a skúmali aké množstvo tuku z jedla sa im dostane do krvného obehu. S prekvapením však zistili, že červené víno bránilo absorpcii tuku z jedla. Podobne účinné látky ako v červenom víne sa vyskytujú aj v zelenine a ovocí.
Zdroj: vinozdravie
| < Dozadu |
|---|
Magické upratanie domovaIzolda Mávate doma občas pocit, že vás niečo tiesni aj keď vôkol vás niet ani živej duše? A pritom sú všetci vaši milovaní buď v robote, v škole, alebo niekde inde mimo domova? (2080)Celý článok... |
Chcete vedieť koľko budete mať detí?Izolda Ste slobodný? Ste slobodná? Rozvedený? Rozvedená? A plánujete rodinu? Určite by každý z nás chcel vedieť koľko že bude mať detí. Či prvá bude dcéra, alebo syn. A koľko ich vlastne bude? (3850)Celý článok... |
BýkIvan Vládnuca planéta : VENUŠAZnamenie : ŽENSKÉ Živel : ZEM Povaha: FLEGMATICKÁ. (3686) Celý článok... |
KozorožecIvan Vládnuca planéta : SATURNZnamenie : ŽENSKÉ Živel : ZEM Povaha: FLEGMATICKÁ Typ: zodpovedný človek, tvorivý typ, šplhúň, zbohatlík (3954) Celý článok... |
KarmaIvanKaždý človek má karmu, či o tom vie, alebo nie. Na to, ako sa karma prejaví v živote každého z nás, máme priamy vplyv. Dokonca v každom jednom momente svojím vnútorným stavom ovplyvňujeme to, ako s... (2124)Celý článok... |
BaranIvan Vládnuca planéta : MARSZnamenie : MUŽSKÉ Živel : OHEŇ Povaha: CHOLERICKÁ Typ: rozhodný, bojový, typ vodcu, idealista, politik. (3495) Celý článok... |
Ako nájsť láskuIzolda Hľadáte lásku? Neúspešne? A čo takto si k nej dopomôcť malým kúzlom? Na realizáciu kúzla budeme potrebovať: (6159)Celý článok... |
Ako privábiť mužaIzolda Potrebujete k sebe privábiť nádherného muža? Možno vám pomôže nasledovné kúzlo:(5856) Celý článok... |
RybyIvan
Živel : VODA Povaha: MELANCHOLICKÁ Typ: nábožensky založený človek, mystik, samotár, podliehajúci hystérii. Znamenie Rýb je pod vplyvom Neptúna. Z toho je mo... (4476)Celý článok... |
Zoči - kúzlo proti uhranutiuMichalStáva sa vám často, že vás bolieva hlava? Skúšate rôzne lieky a výsledky nie sú práve presvedčivé? A stáva sa vám to vždy keď sa v danom dni pohybujete medzi veľkým množstvom ľudí? Ak nie je migrén...(4551) Celý článok... |
| Reklama | Redakcia | Poradňa | Kniha návštev | Obsah portálu |








