Headline:
Ako zbaviť telo toxínov - Štvrtok, 03 November 2011 14:24
18 posolstiev pre váš každodenný život - Nedeľa, 30 Október 2011 13:49
Slnečné bytosti - Streda, 26 Október 2011 13:25
Prechod Venuše cez slnečný kotúč - Nedeľa, 23 Október 2011 12:34
Praktické rady pre život - Štvrtok, 20 Október 2011 11:49
Rituál odpustenia - Nedeľa, 16 Október 2011 11:37
Ako očistiť od kliatby prevádzku podnikateľa - Nedeľa, 09 Október 2011 20:53
Na zamyslenie - Utorok, 27 September 2011 22:52
Čo môžem urobiť pre svoje šťastie? - Streda, 21 September 2011 22:33
Chceš byť šťastný? - Piatok, 16 September 2011 22:03
Meniny Dnes : Bernard
Zajtra : Zita
Pozajtra : Júlia
Máme online 27 hostí 
Úvod Zdravie Gastronómia Biele víno

Biele víno

E-mail

Gastronómia

Biele víno má na organizmus pozitívne účinky

Biele víno - antioxidant

Na zdravie človeka nevplýva pozitívne len pitie červeného vína, ale aj bieleho - pravda s mierou. Vo svojich preventívno-ochranných účinkoch sa biele víno dokonca vyrovná červenému a v niektorých ohľadoch ho dokonca predbehne, tvrdí športový lekár Klaus Jung z univerzity v Mohuči. Striedma konzumácia bieleho vína spôsobuje pokles hladiny tzv. zlého cholesterínu LDL, ktorý podporuje vápenatenie tepien, zatiaľ čo hladina dobrého cholesterínu HDL, chrániaceho srdce, v organizme stúpa. Ďalším kladom bieleho vína je, že obsahuje polyfenoly, organické zlúčeniny, ktoré fungujú ako antioxidanty a chránia organizmus pred škodlivými účinkami kyslíkových radikálov. Pitie vína taktiež znižuje tvorbu fibrinogénu, látky podporujúcej zrážanlivosť krvi. Práve zvýšená zrážanlivosť krvi má na svedomí mnohé embólie, trombózy, srdcové a mozgové infarkty.

Víno proti rakovine

Už od pradávna sa hovorí, že vo víne je pravda. Okrem nej však obsahuje napríklad flavonoidy, ktoré chránia ľudský organizmus pred voľnými radikálmi, látkami, ktoré urýchľujú starnutie buniek. Niektoré flavonoidy pôsobia dokonca proti tumorom, katechín znižuje riziko infarktu a mozgovej porážky. Alkohol a chuťové látky obsiahnuté vo víne podporujú uvoľňovanie gastrínu, látky, ktorá spôsobuje zvýšenú produkciu žalúdočnej kyseliny. Víno tak robí najmä ťažké jedlá ľahšie stráviteľnejšími a aj chutnejšími. Okrem toho obsahuje resveratrol, látku podobnú hormónom, ktorá sa nachádza v hroznových šupkách. Táto pôsobí protizápalovo a dokonca brzdí rast rakovinových buniek. Najviac ho obsahuje červené víno, najmä burgundské.

Nízky ukazovateľ úmrtnosti Francúzov trpiacich na srdcovocievne choroby údajne nevyplýva z pravidelnej spotreby červeného vína, ale z dlhoročnej francúzskej tradície stravy s nízkym obsahom živočíšnych tukov. Uviedol to v štúdii tím britských odborníkov Wolfsonovho ústavu, ktorý porovnával v dvadsiatich priemyselne vyspelých krajinách spotrebu živočíšnych tukov, hladiny cholesterolu, spotreby červeného vína a úmrtnosť na srdcovocievne choroby. Lekári pod vedením profesora Lawa uverejnili štúdiu v odbornom časopise British Medical Journal. Lekári v štúdii uviedli, že úroveň úmrtnosti na srdcovocievne choroby oveľa viac súvisí s výraznou spotrebou živočíšnych tukov. Dobré zdravie francúzskych srdciarov sa tak neudržuje spotrebou červeného vína, čo sa stalo podnetom na vypracovanie spomínanej štúdie. Producenti červeného vína často s radosťou opakovali, že pravidelné konzumovanie červeného vína "je dobré pre zdravie srdca". Preto si tím britských lekárov Wolfsonovho ústavu položil otázku: "Čo ak to nie je pravda?", a začal skúmať príčiny, pre ktoré francúzski srdciari majú lepšie zdravie ako ľudia trpiaci na srdcovocievne choroby v iných priemyselne vyspelých krajinách.

Víno má preventívne vlastnosti, ale nie je liek

Víno obsahuje látky s protioxidačnými a protizápalovými vlastnosťami, ale stále sa nedá povedať, že by mohlo pôsobiť ako liek. Konštatovali to v priebehu minulého týždňa vo francúzskom Bordeaux vedci rôznych disciplín na odbornom seminári o víne a zdraví. Seminár zorganizovala Lekárska univerzita a Fakulta oenológie v Bordeaux. Na seminári s názvom Krv a víno sa zúčastnilo 200 lekárov a vedcov. Tí v Bordeaux predniesli najnovšie výsledky výskumov o vlastnostiach vína a jeho terapeutických možnostiach. Profesor Joseph Vercauteren z Bordeaux vyzdvihol polyfenoly obsiahnuté vo víne s ich protioxidačnými a protizápalovými vlastnosťami. Ak si bunky urobia zásoby polyfenolov, budú môcť lepšie bojovať proti neurodegeneratívnym pochodom, rakovine alebo starnutiu. Lenže na to zatiaľ niet dôkazov, sú len indície, dodal profesor Vercauteren. Potenciálne vlastnosti polyfenolov vedú mnohých vedcov k ďalším výskumom. Profesor parazitológie z univerzity v Bordeaux Philippe Vincendeau preukázal, že polyfenoly majú priamy účinok na parazity vyvolávajúce spavú chorobu. Potvrdilo sa, že víno má priaznivý účinok pri aterotrombóze. Víno má v tomto prípade preventívny účinok. Francis Raul uviedol, že jeden z polyfenolov, resveratrol, je zaujímavý ako chemicko-preventívna látka, ale nemá liečivý účinok. Profesor Vercauteren konštatoval, že vedci sú stále "len" vo výskumnom štádiu možností polyfenolov. Nateraz treba stále zachovávať opatrnosť a zdôrazňovať: víno nie je liek.

Zdroj: vinozdravie

Pridať komentár


Bezpečnostný kód
Obnoviť

Kúzlo pravdy

Izolda
PravdaAk sa potrebujeme dozvedieť pravdu (o niekom, alebo o niečom) použijeme nasledovné kúzlo. A k nemu potrebujeme: (3561)
Celý článok...

Som zaľúbená

Izolda

Som zalubena do jedneho muza ktory nechce vztah iba sex ale ja citim ze nevie co chce myslim ze rad strieda partnerky....Ako si ziskam jeho srdce a hlavne aby sa zmenil a tuzil on po mne da sa to??...

(1694)
Celý článok...

Vyplniť želanie

Izolda
Na kúzlo na vyplnenie želania budeme potrebovať sviečky (podľa počtu želaní), pero a papier. Pozor! Nejde o kúzlo pomocou ktorého si môžete želať nadobudnutie hmotných vecí, statkov a majetkov. Pos...(2068)
Celý článok...

Panna

Ivan
PannaVládnuca planéta : MERKÚR
Znamenie : ŽENSKÉ
Živel : ZEM
Povaha: FLEGMATICKÁ
Typ: úslužný človek, vedec, organizátor a medik, kritik, egoista, puntičkár.
(3479)
Celý článok...

Ryby

Ivan

Horoskop RybyVládnuca planéta : NEPTÚN Znamenie : ŽENSKÉ

Živel : VODA

Povaha: MELANCHOLICKÁ

Typ: nábožensky založený človek, mystik, samotár, podliehajúci hystérii.

Znamenie Rýb je pod vplyvom Neptúna. Z toho je mo...

(4476)
Celý článok...

Zapudenie dotieravej osoby

Izolda
Toto kúzlo používame, keď si chceme udržať niekdajšieho partnera “na dištanc”. Budeme na to potrebovať: (1199)
Celý článok...

Ako získať lásku inej osoby

Izolda
Ako získať lásku inej osobyToto kúzlo je určené na to, aby sa dali do pohybu sily, ktoré k nám privedú partnera, aký sa k nám hodí najviac (a môže to byť niekto celkom iný ako ten partner, po ktorom práve poškuľujeme). Potr...(10442)
Celý článok...

Ako nájsť lásku

Izolda
Ako nájsť láskuHľadáte lásku? Neúspešne? A čo takto si k nej dopomôcť malým kúzlom? Na realizáciu kúzla budeme potrebovať: (6159)
Celý článok...

Ako zmeniť milovanú osobu na svoj obraz

Izolda
Ako zmeniť milovanéhoChcete mať milovaného na svoj obraz? Skúste nasledovné kúzlo: (1966)
Celý článok...

Škorpión

Ivan
ŠkorpiónVládnuca planéta : MARS
Znamenie : ŽENSKÉ
Živel : VODA
Povaha: MELANCHOLICKÁ
Typ: zápasiaci, problematický človek, faustovský typ, okultný, démonický človek, násilník, zvodca.
(4678)
Celý článok...
2009 - 2012 Čarodejnícky portál. Projekt zrealizovala firma holdysoftware. Photography material used in: FreeDigitalPhotos.net