Headline:
Ako zbaviť telo toxínov - Štvrtok, 03 November 2011 14:24
18 posolstiev pre váš každodenný život - Nedeľa, 30 Október 2011 13:49
Slnečné bytosti - Streda, 26 Október 2011 13:25
Prechod Venuše cez slnečný kotúč - Nedeľa, 23 Október 2011 12:34
Praktické rady pre život - Štvrtok, 20 Október 2011 11:49
Rituál odpustenia - Nedeľa, 16 Október 2011 11:37
Ako očistiť od kliatby prevádzku podnikateľa - Nedeľa, 09 Október 2011 20:53
Na zamyslenie - Utorok, 27 September 2011 22:52
Čo môžem urobiť pre svoje šťastie? - Streda, 21 September 2011 22:33
Chceš byť šťastný? - Piatok, 16 September 2011 22:03
Meniny Dnes : Roman(a)
Zajtra : Matej
Pozajtra : Frederik(a)
Máme online 49 hostí 
Úvod Zdravie Gastronómia
Gastronómia
Biele víno E-mail
Gastronómia
Autor článku: Marcel   
Štvrtok, 18 November 2010 18:07

Biele víno má na organizmus pozitívne účinky

Biele víno - antioxidant

Na zdravie človeka nevplýva pozitívne len pitie červeného vína, ale aj bieleho - pravda s mierou. Vo svojich preventívno-ochranných účinkoch sa biele víno dokonca vyrovná červenému a v niektorých ohľadoch ho dokonca predbehne, tvrdí športový lekár Klaus Jung z univerzity v Mohuči. Striedma konzumácia bieleho vína spôsobuje pokles hladiny tzv. zlého cholesterínu LDL, ktorý podporuje vápenatenie tepien, zatiaľ čo hladina dobrého cholesterínu HDL, chrániaceho srdce, v organizme stúpa. Ďalším kladom bieleho vína je, že obsahuje polyfenoly, organické zlúčeniny, ktoré fungujú ako antioxidanty a chránia organizmus pred škodlivými účinkami kyslíkových radikálov. Pitie vína taktiež znižuje tvorbu fibrinogénu, látky podporujúcej zrážanlivosť krvi. Práve zvýšená zrážanlivosť krvi má na svedomí mnohé embólie, trombózy, srdcové a mozgové infarkty.

Víno proti rakovine

Už od pradávna sa hovorí, že vo víne je pravda. Okrem nej však obsahuje napríklad flavonoidy, ktoré chránia ľudský organizmus pred voľnými radikálmi, látkami, ktoré urýchľujú starnutie buniek. Niektoré flavonoidy pôsobia dokonca proti tumorom, katechín znižuje riziko infarktu a mozgovej porážky. Alkohol a chuťové látky obsiahnuté vo víne podporujú uvoľňovanie gastrínu, látky, ktorá spôsobuje zvýšenú produkciu žalúdočnej kyseliny. Víno tak robí najmä ťažké jedlá ľahšie stráviteľnejšími a aj chutnejšími. Okrem toho obsahuje resveratrol, látku podobnú hormónom, ktorá sa nachádza v hroznových šupkách. Táto pôsobí protizápalovo a dokonca brzdí rast rakovinových buniek. Najviac ho obsahuje červené víno, najmä burgundské.

 
Červené víno E-mail
Gastronómia
Autor článku: Marcel   
Štvrtok, 18 November 2010 17:42

Červené víno, elixír života

Červené víno

Vedci potvrdzujú, že pitie červeného vína zrejme predlžuje ľudský život a omladzuje telo. Výskumníci totiž objavili vo víne molekulu, ktorá vo zvieracích organizmoch dokázateľne spomaľuje starnutie. Laboratórne pokusy zverejnené v časopise Nature ukazujú, že polyfenoly pôsobia podobne aj na ľudské bunky, čo zrejme vysvetľuje aj dlhovekosť francúzskej populácie. Polyfenoly sú látky produkované mnohými rastlinnými druhmi a asi najznámejší z nich je resveratrol, ktorý sa nachádza v červenom víne. Vedci sa o tieto látky zaujímajú už dlho kvôli ich schopnosti znížiť výskyt srdcových chorôb a rakoviny. Teraz však tím z Harvardovej univerzity zistil, že polyfenoly dokážu život kvasiniek predĺžiť až o sedemdesiat percent. To sa im darí zvýšenou produkciou enzýmov zvaných sirtuiny.

A keď výskum v laboratórnych podmienkach už ukázal, že resveratrol zvyšuje produkciu sirtuinov aj v bunkách človeka, je ešte stále príliš zavčasu tvrdiť, že vedci objavili elixír života. Prvé experimenty majú ukázať, či resveratrol dokáže predĺžiť život myší. Tieto pokusy sa začnú počas niekoľkých mesiacov a ich výsledky by mali byť známe do roka.

 


Som rozvedený

Izolda

Som rozvedený cca štyri a pol roka. Krátko po rozvode ma začala ex manželka nenávidieť a pomstiť sa mi tým, že mi zabraňuje kontakt s deťmi. Na rozvod podala ona,ja som s ním len súhlasil. Na deti ...

(771)
Celý článok...

Pentagram

Armélia
Pentagram je jeden z najstarších symbolov ľudstva. Poznali ho už Sumeri a Babylončania a samozrejme Pytagorejci, od ktorých ho pravdepodobne prevzali Židia. Tradične už o pentagrame vieme, že vyjad...(3581)
Celý článok...

Ozvi sa mi

Izolda
Ozvi sa miAk túžime potom, aby sa nám niekto ozval, urobíme nasledovné kúzlo. Naň potrebujeme: (5986)
Celý článok...

Sok, alebo sokyňa v láske

Izolda
Sok v láskeNiekedy sa stane, že sa do existujúceho vzťahu votrie iný človek a strhne na seba pozornosť milovanej osoby. Vtedy sme pomerne bezmocní voči tomu, čo bude nasledovať pretože náš partner je očarený,...(3307)
Celý článok...

Môj syn

Izolda
Chcela by som sa Vás opýtať a zároveň poprosiť o radu čo robiť? Očividne sa rúca okolo mňa všetko čo sa len dá. Odcudzili sme sa veľmi so synom. Veľmi sa zmenil a je agresívny. Priateľ, s ktorým ži...
(1391)
Celý článok...

Panna

Ivan
PannaVládnuca planéta : MERKÚR
Znamenie : ŽENSKÉ
Živel : ZEM
Povaha: FLEGMATICKÁ
Typ: úslužný človek, vedec, organizátor a medik, kritik, egoista, puntičkár.
(3033)
Celý článok...

Grécko - rímske božstvá

Izolda
ZeusZEUS
Vládca celej plejády bohov sídliacich na hore OLYMP.
Funkcie spravovania ľudských osudov sú podelené medzi bohmi. Títo majú niekedy až veľmi ľudské vlastnosti.
APOLO, boh krásy Mená popredných ...
(5698)
Celý článok...

Kozorožec

Ivan
KozorožecVládnuca planéta : SATURN
Znamenie : ŽENSKÉ
Živel : ZEM
Povaha: FLEGMATICKÁ
Typ: zodpovedný človek, tvorivý typ, šplhúň, zbohatlík
(3414)
Celý článok...

Vodnár

Ivan
VodnárVládnuca planéta : URÁN
Znamenie : MUŽSKÉ
Živel : VZDUCH
Povaha: SANGVINICKÁ
Typ: uznanlivý, príťažlivý s vesmírom spätý človek, priateľský typ, reformátor, človek budúcnosti, fanatik.
(4220)
Celý článok...

Ako nájsť lásku

Izolda
Ako nájsť láskuHľadáte lásku? Neúspešne? A čo takto si k nej dopomôcť malým kúzlom? Na realizáciu kúzla budeme potrebovať: (5373)
Celý článok...
2009 - 2012 Čarodejnícky portál. Projekt zrealizovala firma holdysoftware. Photography material used in: FreeDigitalPhotos.net